onsdag 6 januari 2010

Snöstorm

Snön yr och ligger i drivor på gångbanorna. Vaknade imorse och den slemmiga lunghostan var borta- det hjälpte att bara vila i soffan och läsa Stieg Larsson en hel dag. Känner mig efter omständigheterna prima idag. Tog mig ner för backen till spårvagnshållplatsen. Det var som ett litet äventyr. Snön piskade mig i ansiktet- hade lämnat en liten burkaglipa för ögon och näsa. På vissa ställen var nysnön flera decimeter djup, på andra låg det is under, ibland modd- bisarr kombination av olika former av nederbörd. Kände mig stolligt glad, som ett barn, mitt i detta otillgängliga landskap.
Det är sista dagen för filmfestivalskatalogsproduktionen. Alla andra verkar ha varit här till sent igår- det har inte dykt upp så många på kontoret än. Väntar med spänning på lite korrektur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar