söndag 21 februari 2010

OS-hockey och Bernhard

Ska knyta mig tidigt. Ska sätta klockan på väckning kl 6.00. Sverige möter Finland i hockey. Skulle haft möte på mitt nygamla jobb på PK musik- det har dock blivit inställt. Kan ge OS mitt allt. Har en halvtidsvecka kvar av filmfestivalen. Har en ziljard pressklipp att lägga in i filemaker. Det tar alltid lite emot att börja med matningen, förstår inte riktigt mitt motstånd, för när jag väl kört igång är det väldigt roligt att läsa alla artiklar om regissörer, filmer som jag inte såg, seminarier jag inte var på. Näe, jag är inte bitter.
Läste en finfin intervju med en dokumentärfilmare vars film hette Jakten på Bernhard. Letade reda på filmen inne på festivalens Fort Knox- såg den imorse. Bernhard var en 82-åring lundabo som satte upp lappar på stan om allt mellan himmel och jord. Dokumentärfilmaren lyckas komma i kontakt med honom precis när han ska bli vräkt från sin lägenhet. En både varm och fruktansvärt sorglig historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar