måndag 12 april 2010

Clash of the tvätters

Tvingade upp mig själv strax efter åtta en söndag morgon för att kunna tvätta en maskin med träningskläder. När jag kommer ner i källaren har någon tomte börjat tvätta på min tid.
Står kvar de fem minuter tills det ska ha centrifugerats klart. Då dyker det upp en bodybuildad tomtedvärg som hävdar att man inte får tvätta på söndagar--öhhh-- och att om man bokat tid så gäller det typ inte ---ööhh----. Jag bara stod kvar och sa att jag ville tvätta min maskin.
Ja då kan du ju tvätta efter mig----ööööhhhh-----.
Under tiden letade han efter lappen som han sa fanns på dörren där det stod att det var förbjudet att tvätta på vilodagen. Han hittade ingen lapp.
Jag sa att jag minsann aldrig sett någon lapp sedan jag flyttade in här.
Ok- då kanske du kan tvätta en maskin nu då. Men du ska väl inte använda torkrummet? Öööööhh--- nä.
Har jag förstört hela din morgon nu?
Ööööhhh--- nä.
Det behövs nog mer än så.
Och jag fick tvättat min maskin. Så va fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar