tisdag 4 augusti 2009

Bono vill dansa

Thomas Johansson, big boss Live Nation (mannen som turnérat med ABBA-- hallå! Han ordnade den första konserten jag såg, någonsin, ABBA Scandinavium 1979. RÄKSPEKT.) 
kom förbi mitt kontor och frågade ifall jag tyckte att Push var en bra klubb. Då jag haft det höga nöjet att vara där en kväll så kunde jag säga att jag tyckte det var en bra Avenyklubb- rätt stor sådan. Den visade sig vara lite för stor för Bonos smak. Thomas ville ha en lista på bra ställen i stan där man kan dansa, käka och dricka gott. Kollade igenom mina inbjudningar på Fejan och tänkte till lite. Gav honom följande namn: Peacock Västra Hamngatan, Nefertitits Kraftklubb, Pusterviks reggaeklubb samt Peacocks Avenybar.
Nästa morgon ser jag i tidningen att han och sällskap dansat på Nef hela natten. 
Stolt. 
Det är ju verkligen inte varje dag artister lotsas till helt okej klubbar i stan. Det är så lätt att bara ta dom till första bästa glassiga Avenyhak. Nef är genuint, har bra klubbar och fin personal. 
Thomas kom förbi nästa dag och berättade att det hade varit en sådan succé. U2 hade varit helnöjda och det blev så lyckat. Bono pratade även om sin utekväll från scen- han bad alla om ursäkt som han lånat pengar av under natten, alla han lovat sängplats i sitt hus i Dublin och hela staden om ursäkt för att han trashat den.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar