söndag 15 november 2009

Poop

Mitt självförtroende ligger på ungefär den nivån som jag klarade saxa över i höjdhopp på mellanstadiet. Blev intervjuad för programmet Sverige! för någon vecka sedan. Just nu sänds det på TV och jag vågar inte titta. Ska kolla på Play istället. Så många gånger förut har jag antingen sett ut som jag blivit sliten ut ur en röv alternativt blivit queasadillad upp i en röv, vidare så kommer jag aldrig ut till min fulla rätt i TV- blir oftast alldeles för nervös för att bilda meningar- sedan kan ju den som redigerar det hela vinkla det exakt som de vill framställa mig.

Mediamagplask som jag fortfarande minns: när jag skulle vara med i en Blåvittbilaga inför säsongstart som en av många stolta som tillfrågades om deras varmaste minnen kring Änglarna. Lite nervöst pirrig öppnar jag GT:s bilaga som pryds av Torbjörn Nilssons feja och där är min nuna. Mitt namn och under mitt namn mitt bandnamn sorgligt felstavat. Nina Natri som spelar i bandet HORNY. KÅT.
Inte Homy då som vi hette. Utan i bandet KÅT. Bruden som är med i fotbollsbilagan spelar i ett band som hon döpt till KÅT...
När Sveriges Radio skulle spela in Fidget live för första gången- detta skulle ske på Emmabodafestivalen 1997. Vi var supernöjda. Livesändning av ens musik ger väldigt mycket STIM. Och förhoppningsvis även nya fans som hör en på P3.
Iallafall- vi skulle få en kassett med den färdigmixade inspelningen innan det skulle sändas. Vi fick ingen kassett men var inte oroliga, kände fullt förtroende för P3:s teknikfantomer och bänkade oss framför radioapparater runt i stan när det hela skulle sändas.
Va FAAAAAN? Vad är det som händer? Jag låter som en smurf och alla låtar går väldigt väldigt snabbt. Mycket snabbare än vad vi själva är kapabla att spela.
Jag ringer Sveriges Radios sektion i Småland och frågar. De säger att det är helt i sin ordning. Deras mixare kan minsann mixa musik så det funkar i radio.
"- Ja, och alla band brukar spela sina låtar lite snabbare när de spelar live."
"- Javisst, men jag sjunger inte som en smurf. Hur snabbt det än spelas."
Gubbarna lovar kolla läget med råmixbandet de hade i sin ägo- samt den färdiga mixen.
OCH det visar sig att en DAT-bandare som spelat upp råmixen från Emmaboda speedat upp det hela. Vi hade redan kollat upp att alla låtar var höjda ett och ett halvt tonsteg.
Sveriges Radio bad om ursäkt och sa att de skulle sända oss live någon gång i framtiden istället som kompensation.
Hrmphhh.


2 kommentarer:

  1. Du var sååå fin och såå bra Nina, vi satt hemma och var superstolta att vara dina kompisar, du är änna goo!

    SvaraRadera
  2. De blev fasen inte många sekunder änna. I alla fall med tanke på hur mycket tid Mark fick. Var halsduken som bars egenhändigt stickad månne?

    SvaraRadera