tisdag 10 november 2009

Stick och brinn





En vän till mig har i år börjat springa, sticka och plantera växter på sin balkong. Tre grejer hon aldrig varit sugen på tidigare. Det är så roligt när man hittar nya grejer att bli förälskad i. Jag har tyvärr inte fastnat för jogging men däremot att sticka. Först var det Zarah som i våras inspirerade mig med sina färggranna stickningar på jobbet på FilmCentrum. Sedan såg jag en grymt vacker halsduk som Elin stickat när jag jobbade med henne på en spelning. Hon lovade sticka en till mig- och gjorde det på en kväll!?! När överlämningen skulle ske hängde jag med till Strikk då Elin skulle handla garn. Där såg jag ett garn och ett par nr 10 trästickepinnar- och då var jag fast, på riktigt. Elin lade upp 40 maskor och visade hur man gör räta. Och den vägen är det. Det ska bli en halsduk - eller en fuskpolo. Får se hur det känns när den är klar. Jag har även varit på en stickfika ihop med Elin och Åsa. Åsa köpte på sig ett fantastiskt rosa garn och Elin hjälpte henne med introt. På samma fikadejt la jag upp 72 maskor med mina mindre stickor och det röda garnet som Zarah körde med i våras. Elin visade hur man gör aviga- så nu har jag även ett par ribbstickade benvärmare på G.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar