onsdag 22 juli 2009

Dyre

Jag måste erkänna att jag var smått orolig inför första allsvenska hemmamatchen efter uppehållet. Både Wernbloom och Bjärsmyr sålda och en sommar som strösslat med knäskador. Särskilt när lagkapten Adam Johansson sällade sig till knäfolket tänkte jag att det kanske inte blir fullt så skoj på matcherna under hösten. Men jag är glad över att kunna säga att JAG HADE FEL.
Blåvitt bara tjongar in nya förmågor, spelar bollen längs med marken och lägger upp anfall efter anfall och skottar in mål med sådant självförtroende. Maken till passningsspel har jag inte sett på länge. Och sjuttonåringen på kanten, Dyre, drog trelleborgare efter trelleborgare- killen som fick göra sin allsvenska premiär borta mot AIK. 
Humöret var på topp i halvlek- fick mig en halv pint rosé och bra musik till livs. Levande Sittplats-baren har nu både partytältstak, ifall vädret inte är med oss, samt bra musikanläggning och DJ:s varje gång. Bokade in mig som DJ mot Elfsborg. Jag vill spela MOT Elfsborg. Ska spela så bra låtar så hela djurparken och Ellos baxnar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar