tisdag 7 juli 2009

Sweeeeeeeeet

Hade flow på jobbet i torsdags- allt gick i ett på ett extremt skönt vis. Thåströms och Ternheims och Wadlings gäng var trevliga, köket i Villan var enda svala platsen i hela Trädgårdsföreningen - det enda problemet egentligen var att kylen en våning upp inte funkade, vi fick hämta is i sopsäckar från Trädgårn hela dagen för att kyla ner bandens dricka. En tung säck med is som direkt börjar smälta på ryggen gav en pervers skön svalka, rännilar av iskallt vatten längs ryggen och benen. Gott!
Kom hem efter ett 17 timmars pass uppe i varv- packade det sista och fick mig tre timmars shuteye innan avfärd mot Sundsvall med flyg. Hann ta mig en kopp kaffe och en macka- och så var vi framme. En timme mot 12 på tåg. Mitt miljötänk bara hamnade i bakvattnet. Gud vilket skönt sätt att resa på. Älskar flygplan.
Flygbuss mot Härnosand och hänga där i fyra timmar innan länsbussen tog mig till Solebo vandrarhem och Rö. Fikade, käkade på Frasses, handlade på systemet och på Lidl och beställde tågbiljett hem. Härnosand var vackert och solen gassade inte fullt lika utan mercy som i Göteborg. Var först på vandrarhemmet av alla bröllopsgäster! Grymt. Sov en timme och blev sedan hämtad av Mats till festlokalen- de ville testa cd-spelarna och jag hade ett gäng dönarskivor med mig. Tog med mig grillkläder och calamuchotillbehör. Körde ett gäng låtar och kom i stämning av Don Henleys Boys of Summer, The Police Every Breath You Take, Cat Stevens, Michael Jacksons Beat It och lite Kraftwerk. 
Bröllopsgästerna började droppa in- likaså knotten. Vet inte hur länge vi hängde på grillpartyt- men fick i mig potatis, grönsaksspett, marshmallows och så sänkte jag och Lina en flaska Tequila Rose- det mesta genom myggmössans galler- myggburkan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar