måndag 1 juni 2009

Das Tönt

Var lite av en tönt idag på ICA. Handlade ytterst lite då min lön var av miniME-size. Såg ett erbjudande jag inte kunde motstå: köp två feta för 40. I kassan sitter en snygg kille. Jag ser på kvittot att han tagit fullpris för fetan. Packar ner mina grejer och så står jag där och väger sida till sida. Det var lång kö efter mig. Vågade inte riktigt säga: ursäkta, men du tog tio kr för mycket för fetan. Jag som erbjudit fullvuxna män hundra spänn för att de ska hänga med hem. Iallafall, där står jag och vajar och är rädd för vad den snygga expediten ska tycka. Då slänger jag ett öga på fetan- den ena är Zeta Feta, den andra är av märket Fontana. Balle. Det var ju bara ZetaFetan som det var REA på.
Jag lommar ut, stukad men ändå lite nöjd över att jag inte behövde be om tio tillbaka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar