söndag 14 juni 2009

Domare Hysén och en rackabajsarkväll på Avenyn

Vilket dygn. Först vara med och spela på konstgräset på Majvallen- vara lagkapten och få ta domaren i hand.  Å då snackar vi inte vilken korpendomare som helst, utan vi snackar Glenn Hysén. Jag fick lägga ett mål- alltid råkul att få göra. Kunde ha lagt ett gäng till. Motståndarna var lite trista, seriösa och de hade faktiskt inte en endaste tjej med i sitt lag. Nudie har ju massor av brudar på kontoret. Vi- rockers plus Macforum hade två brudar: jag och Frida. 
Efter matchen satt jag kvar i gräset, köpte bullar och saft, vegokorvar med bröd för tio kronor. Jag älskar när det är folkrörelsefest. Då får man saft för fem kronor. 
Efter detta rullade det bara på- körde i en färg i håret, gnisslade igenom en kvart på spikmattan- not najs den här gången. In till stan; Västra Hamngatans Peacock. Jag drack oerhörda mängder drinkar och rosé. Man anpassar sig till sällskapets tempo och killarna sänkte drink efter annan. Kvällen fortsätter på Push. Utropstecken! Fantastiskt. Kom in med gympadojor. Det har hänt grejer på Avenyn sedan Charlie Storm slängde varmkorv på två vakter som protest när hans vän inte släpptes in. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar