tisdag 16 juni 2009

Uppdrag Pirog

Trampade på spikmattan av misstag- hela två gånger idag. Det var det jävligaste. 
Lärde mig göra karelska piroger hos farmor idag. Hon hade gått upp halv sex och hade redan gjort tre plåtar när jag kom klockan nio. Såg en kaninrymling längs vägen från busshållplatsen- en liten Dalton som skuttade omkring i gräset. Försökte få fatt i det arma djuret. Den var ju inte så värst streetwise. En katt tog upp jakten, likaså en skata. Den hoppade omkring lite random. Till slut gömde den sig under ett buskage. Jag fick släppa taget och låta den lilla svarta gå till sitt högsta goda. 
Efter den karelska baklektionen och en massa koppar kaffe frågade jag ifall farmor hade några vita gardiner över som jag kunde adoptera. Hon drog fram ett gäng superroliga gardiner- vita med prickar, en brandgul assymetrisk kappa och vepa i ett, en skir gardin med gröna mönster och en rosa spetsgardin- som Madonnas 80-tals handskar. Sedan gick vi loss bland farmors blusar och kjolar- hon älskar starka färger precis som jag. Jag fick med mig 7 kilo regnbågsblus. 
  

1 kommentar:

  1. helt underbart, låter som en dröm, hela berättelsen från början till slut!

    SvaraRadera