lördag 6 juni 2009

Rösta!

Jag går alltid och röstar. Till och med i kyrkovalet trots mitt agg mot organiserad religion. Kanske just därför. På söndag är det EU-val. Har inte gjort någon som helst research. Inte sett en endaste debatt. Diskuterade valet med ledarskribent Malin igår mellan varven då jag försökte hålla samma takt med bläckfisksbarnen. Hon är blå, jag är röd och grön. På kvällen surfar jag in på en nyhetssida och ser vem det var som donerat Gudrun Schyman och F! en miljon: ABBA Benny. Det var helt oväntat, överraskande och helt underbart.
Har röstat på Gudrun tidigare då hon fortfarande var vänsterpartist. Det är kanske dags igen. ABBA kan ju inte ha fel. Hon skulle ju vara en kraft att räkna med i EU. 

1 kommentar:

  1. Verkligen, good choice! :)
    Och, om hon inte skulle komma in, men få 1% i valet så är det otroligt mycket värt, för då skulle hon få sina valsedlar både betalda och utdelade i hela landet, vilket ger en bättre chans i Riksdagen sen. Förra riksdagsvalrörelsen sysselsatta vi många personer bara med den distributionen - plus att det kostade över en miljon bara att trycka valsedlarna.

    www.skickaschymantillbryssel.nu

    SvaraRadera