fredag 5 juni 2009

Dö i förtid

Överallt dessa artiklar om hur mycket beröring betyder för människan. Att kramar och smek och sex gör att man frigör oxytocin- kroppens egna morfin, typ, lugnande och välmående i ett. I dagens GP: en bra parrelation motverkar stress- fysisk närhet viktigt.
Ja- jag förstår att man går till prostituerade för att få lite närhet. Till slut gör det faktiskt ont i kroppen, i huden, om ingen tagit i en på länge. Ja- jag fattar. Jag kommer att dö i förtid. I min ensamhet. Omgiven av katter. På gravstenen kommer det att stå: Dog- pga total avsaknad av oxytocin i kroppen.

4 kommentarer:

  1. jag ska köpa mig en spikmatta. De ska tydligen frigöra oxytocin. Jag har exakt samma problem, jag är så svältfödd på närhet att det blir som en drog för mig när jag väl får det. Oxytocin = more powerful than heroin

    SvaraRadera
  2. Spikmatta. Blir mer och mer sugen.

    SvaraRadera
  3. Var köper man en? Hur mycket kostar det?

    SvaraRadera
  4. McDonaldssmurfen6 juni 2009 kl. 14:45

    Skit i spikmattan. Då får låna Matti så istället. Henne kan man gosa med tills oxytocinet sprutar.

    SvaraRadera