onsdag 10 juni 2009

Neonbibeln

Neonbibeln får mig att vilja höja en låt lite till på skivan. Inledningsspåret- eller ankaret, vet inte riktigt placeringen än.. men jag vet att jag vill lägga en hjärtskärande kör till.
Cyklade genom Slottskogen i mitt regnställ. Hade rätt ont i huvudet när jag vaknade i morse. Fick rejäla mängder med vin när jag spelade igår- eller ja, i mina mått mätt rejäla.
Har grymt fina ögonblicksbilder fastetsade på näthinnan från dansgolvet inatt. Jag dunkade på låt efter annan- och lät folk knappt hämta efter andan. 
Och körde även med lite civil olydnad vilket är bra för min själ- barpersonalen kom och sa att jag skulle dra ner musiken kvart i två. Jag sa - Ja visst! GunsNRoses var klar ungefär då- men då slängde jag på Bittersweet Symphony och Heroes som allra sista spår. Stängde ner butiken - men då kom två grabbar och sa: kan du inte köra Fools Gold, snälla... Så jag öppnade butiken igen och drämde på Stone Roses. KABOOOOM. Brukar alltid respektera tidsgränser och personalen på stället. Men jag tror denna olydnad var bra för min karaktär och mitt hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar