söndag 24 maj 2009

Borrfest

Drömde att det var den årliga julshowen på mitt lågstadium- jag hade förberett ett stycke att spela. Ser M sitta vid honnörsbordet, lätt uttråkad. Tänkte att han kommit dit för att titta på mig. Blir nervös. Visar sig att han är inbjuden för att spela sologitarr på samma uppvisning. 
Dagens undran: allt det jobb jag gjort i en relation och för en relation- är det rättvist att nästa person får skörda frukterna? Jag är inte Jesus, för fan.
Morgonens skiva blev Neon Bible. Tittade på Shark Tale och gick på megaloppis med Mikkis och co. Hittade ett par riktiga fynd. En pall till hallen. Kanske inte ens behöver klä om den. Klädde om en stol i denim igår kväll. Den blev hur snygg som helst. 
Det bjöds på kaffe och bulle vid Gröna Vallen- ballonger till barnen från Hyresgästföreningen och en cirkuskille med VÄLDIGT störig uppsyn som snurrade runt med brinnande pendlar. Om det finns några killar som jag är mindre intresserad av än rödvinspoeter- både teaterrödvinare och författarrödvinare och rockrödvinare- så är det cirkuskillar. 
Brhhhh. Cirkusgymnasiet. Brhhhh.
Kånkade hem grejerna och fick besök av två gäng-  samtidigt. Har velat att dessa två entiteter ska mötas någon gång. För jag tror att det vore bra- för alla inblandade. Och det blev så himla bra. Det blev lek med dinosaurier och hopp i sängen. 
En första omgång i tvättstugan. Den ena maskinen ville inte starta- hade redan stoppat i kläder, som jag sedan inte fick ut. Fick använda list och vapen. 
Siffror: 16, 2, 1.50. 
Behövde prata ut. Sara kom förbi och vi cruisade iväg med hennes nya bil. 
Ämnar köpa spik imorgon. Vill fixa upp köksbordet härnäst.
Sedan ska jag ha BORRfest någon dag den här veckan. Med Karin. Då ska hyllor upp på betongväggar. 
Vidare planerar jag inflyttningsfest- kanske redan på lördag. Man kan ju ha så många fester man bara känner för. Eller hur. Tre inflyttningsfester? Varför inte. En inflyttningsshower. En golden shower med skiftningar av rosé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar