lördag 16 maj 2009

Cannes- cash money

Har redan sett 100 % mer filmstjärnor än förra året. Då såg jag Penelope Cruz, på håll- samt Woody Allen. Första kvällen såg jag Francis Ford Coppola på Quinzääne festen. Har bildbevis- han satt i en solstol på stranden- när det började regna ställde han sig vid baren och hängde. Nästa dag Vincent Gallo och Wim Wenders inom loppet av en kvart- samt Bob Sinclair och Pernilla August.
Det var verkligen råbra musik i ungefär 45 minuter på Quinzääänefesten. Sedan ballade fransoserna ut. Det kan inte bara varit att vi saknade samma kulturella bakgrund, de spelade verkligen askass musik resten av kvällen. Enbart 4 bra låtar de två timmar jag stannade kvar extra då alla andra från Göteborg gått hem. En Ratatat-låt, en Madonna, Nelly Furtado, Sexy Back..  Kände inte igen så mycket heller. Gillar fransk musik- men till den här avarten I say NO. Gick hem i ösregn. Det är en bit. Hade regnrock- men skorna hade färgat tårna gröna när jag kom hem. 
Det var lite läskigt att gå hem- och när jag äntligen ser mitt hus, mitt hem, min borg 50 meter bort genom regnet- dyker det upp en RUNKARE. I ösregnet. Är det gott? Att runka i ösregn? Jag går över till andra sidan vägen och bara fäller ut armarna sådär italienskt fotbollsspelarvis. Då säger han SIL VOUS PLAIT? Va fan menar han? Varsågod? Snälla? Ole hyvä? VADÅ?! Sedan frågar han om jag pratar franska- på engelska- jag skriker NO I DONT SPEAK FRENCH- idiot. Har spanat efter runkaren nu i några dagar- så jag kan säga sil vous plait tillbaka.
Sitter utomhus på den Skandinaviska terrassen där det är happy hour varje dag mellan halv sex och halv sju. Har bullat upp med två glas rosé. Har på mig sommarstassen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar