fredag 1 maj 2009

Örnnästet

Örnen har landat. Har kopplat in allt viktigt som stereon, datorn, tv:n och poddhögtalaren samt Räkan. Ställt fram alla växter och organiserat i vardagsrummet. Ska iväg och dj:a ikväll och imorgon jobbar jag på Stadsteatern med konsert hela dagen. Känner ingen stress dock. Sitter i soffan och är så nöjd över att balkongdörren är öppen och det fläktar samt för att internet drog igång på stubinen när jag kopplade in mojängen. 
Lägenheten kommer att bli så fin. IKEA väntar på söndag och inköp av två höga stolar, sängram och köksattiraljer. På söndag kommer jag kunna göra färdigt det mesta.
TACK till alla som kom och bar! Zarah Ljungkvist, Hanna Flodr, Charlie Storm, Marcus Dimbodius, Fonky Fredrik Van Der Lee, Mikko Natri a.k.a brorsan, Mikkis Danvik, Johan Lindqvist, Karin Blixt, Martin Norberg och Charlotta Miller. Å tack till Combat Sara Kärrman för att du kånkade, dammsög och körde mig fram och tillbaka med diverse. Tack för lånet av flyttlådor Hallbergskan och Vangelis.
Det var så skönt att städa ur på Bautasten efter att allt var flyttat.
Det kändes som katharsis på något vis. Hittade det ultimata städverktyget- tandborsten! Då fattar ni magnituden av denna katharsis. Jag hittade skrymslen jag aldrig hittat förut. Jag hittade en rejäl känsla av mani. Samtidigt som Blåvittramsor snurrade i skallen där jag bytte ut olika verb mot skrubba, städa, feja, putsa. Kan ärligt säga att på vissa ställen har jag inte städat överhuvudtaget sedan jag flyttade in. Så det var verkligen skrubbläge Allan.
Kom tillbaka hit tjugo i elva igår kväll. Lång dag. Mamma och pappa var med på sluttampen- tog ner lampor och skurade å skrubbade med mig. 
Väl hemma fick jag bana vägen till sovrummet- leta upp några lampor att koppla in, sedan spana efter säckarna med sovkläder, bädda, värma på en halv pizza från Torinius pizzeria- min favorit 10 meter från Bautasten. Ta en dusch- och sedan hasa mig i säng. Ont i hela kroppen- trött men lycklig.




1 kommentar:

  1. Underbart, det är något renande med att flytta! Stor lycka önskar jag dig på din nya adress! :)

    SvaraRadera