fredag 29 maj 2009

Milstolpe

Idag fick jag hjälp av Petra att få klart en text som jag suttit och fnulat på så långe. Det är den sista låten till plattan och den ska sjungas in i nästa vecka hos Dimbodius. Äntligen! Det är en cover. Kruxet är att ursprungslåten är på danska- och jag ville översätta den till engelska. Har så länge gått och bara haft ågren över att inte veta hur jag ska bearbeta texten. 
Satt ner med Petra. Drack en kopp kaffe. Hon tände tänkarljuset. Och så körde vi. Och det gick fruktansvärt smidigt och bra. Petra var på hugget och fick mig storprokrastineraren att till slut sätta mig ner och ta rad för rad.
Den är klar nu.
Ska mejla texten till Nanna så hon får titta på den. Nanna är alltså den danska 80-tals superstjärnan som gjort låten. Har fått tag i henne via MySpace. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar