söndag 10 maj 2009

Ett hett tips

Om en främmande makt vill ockupera Sverige gäller det bara för dom att välja en fredag eller lördagkväll. Sen är det bara att tuta och köra. Om man vill göra en 100 procentig ockupation på fem röda är det bara att välja en lönehelg. 
Folk är så våldsamt packade- det slank hit och det slank dit och ner i diket hela vägen hem i natt. Jag förstår inte lockelsen av att supa sig helt debil. 
Har så klart gjort det ett gäng gånger själv- minns speciellt en kväll då jag djade på två fester mitt på dagen- och fick ösa vodka cranberry ur en hink- och öste på som en rejäl finne i bastun. Sen hade jag bestämt mig för att jag skulle till Pustervik å se Mange Schmidt och sjunga med i Glassigt. Jag kunde inte gå rakt när jag gick där på kullerstenarna genom Haga och kramade en pelare inne på Pustervik för att inte wobbla hela tiden. Såg tre styckna glassiga Mange på scen och sa väl en hel del minnesvärda grejer till vänner och bekanta på plats. Detta var väl för typ fyra år sedan. Tror inte jag tittat så djupt ner i en hink sedan dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar