tisdag 19 maj 2009

Flyga is the shit

Det gick så smidigt att resa idag. Käkade frukost på balkongen när jag snabbpackat ner allt som jag placerat i och på resväskan kvällen innan. Är alltid klarare i huvudet innan jag lägger mig än när jag vaknat- vis av erfarenhet duschar jag och samlar ihop alla grejer på kvällen, hur sent det än är- för jag bommar en hel del på morgonen. Tar ett tag för både kroppen och hjärnan att börja fungera väl. 
Vi tog lokalbussen ner till flygbussen. City Airline till Göteborg. Hann pressa in lite taxfree och fika. På planet blev det kaffe igen, ostmacka, äpplejuice och så delade jag och Karin på en liten flaska vitt och pratade böcker. När jag inmundigat allt detta och läst lite i min fina Friday Night Knitting Club somnade jag som en sten. Vaknade till när planet guppade till lite och kaptenens röst sade: vi går in för landning om tio minuter. Så gott att komma hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar