söndag 8 februari 2009

Baka bröd, igen

Hela första delen av året, över halva januari månad bakade jag bröd. Varenda kväll när jag kom hem från jobbet så började jag baka. Det är det bästa jag stött på i terapiväg ever- på något vis jobbar enbart en mekanisk del av hjärnan, vänster halva, samt luktsinnet, och jag blir fruktansvärt lugn av att baka. Tanken vandrar inte.
Andra delen av januari gick jag ut på fest varje kväll och hade grymt kul. Har inte tyckt om att gå ut på över ett år- nu har jag frisknat till på den fronten med. 
Men nu när festivalen är över så bakar jag bröd igen. 
Just nu har jag två limpor Skånekavring i ugnen samt en limpa saftigt formbröd bakat av Skyr på jäsning. Imorgon ska jag baka potatislimpa.   
Jag räknar med att jag hann baka 11 sorters bröd samt morotskaka och banan-och pinjenötskaka i januari. 
Cash Money.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar