måndag 16 februari 2009

A shot at love


Inget bra på tv. Får titta på repris av A shot at love med Tila Tequila. Italienaren är behållningen. Och den kvinnliga brandmannen.
Apropå Italien- jag måste finna mig en vän i Milano- vill åka dit och titta på Inter. Har varit i Rom, Napoli, bott på nunnekloster i Venedig, varit på ett irländskt bröllop i Toscana och bott hos Jenny i Penna San Giovanni i Marche; då landade jag i Pescara och flög hem från Ancona. Har vandrat omkring i Florens en hel onsdag, hälsat på i Monte Cassino hos en brevvän 1993, vandrat omkring i Pompeji  och Vatikanen. Har en hang up på Italien idag. 
Efter tre dagar i bergen i Toscana när min vän Sara pratade med hotellchefen-  efter ett par av dagens obligatoriska glas vitt- så förstod jag allt som sades. Jag hade fått nyckeln till italienskan. Det är grymt när det händer med ett språk. 
Portugisiskan till exempel var mycket knepigare- men den minsta av nycklar kom till mig på den fjärde dagen under fotbolls EM i Porto..då var det grönt vin som gällde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar