tisdag 17 februari 2009

Nature of the York


Idag kände jag resfebern komma, på ett underbart bra vis! Satt i bastun efter träningen och det bara rumlade runt i huvudet, av idéer och alla möjligheter jag står inför resan över Atlanten.  Vill sluka alla mina New York-resehandböcker och alla tips jag fått av vänner- som jag printat ut och samlat i en stencilerad New York-bibel jag har i handväskan vart jag än går. 
Jag vill gå till the Met, Guggenheim, promenera över Brooklynbron, gå i Central Park, titta på brownstones, leta efter en sån där rooftop party, dricka Starbucks och käka på diner, gå på DFA-disco, Ratatat-konsert, ta en manikyr och pedikyr i Chinatown, köpa en bagel på bagelstället där Martha Stewart hämtar sin varje morgon, stirra på alla skyskrapor tills jag går in i stolpar, ropa TAXIII!!  och dricka Manhattans, Cosmopolitans, köpa pocketböcker och åka the number 6 train, som J-Lo. 

1 kommentar: