söndag 22 februari 2009

Efterfakturering och Oscar

Jag älskar att balansera budgetar! 
Balanserar en budget på några hundratusen med en efterfakturering på 150 papp. Totalen på inkommande fakturor låg på över 350 pannor. Klockan är halv tolv, söndagkväll- och nu är jag klar med alla papper.  Ska dunka iväg några mail och sedan börjar väl sändningarna från Röda Mattan!  Oscarsgalan!  Har tippat på vinnarna i alla 24  kategorierna. 
Tänker ha på TV:n hela natten och sova till galan. Om jag inte hade haft tidig uppstigning imorgon till jobbet så hade jag vakat. Har gjort det rätt många år på raken. Min allra bästa Oscarsvakevän bor nuförtiden på Island, utan TV-apparat. Jag hade tänkt sätta mig framför TV:n och koppla upp mig på Skype och kolla med Jenny, like old times..
Hon är en otroligt pigg människa. Jag minns en Oscarsvakan då jag bälgade i mig kaffe och sockerstinna grejer för att hålla mig vaken. Russell Crowe vann bästa huvudroll- och jag sov tamigfan igenom hela galan. Jenny ruskade i mig när Russell skulle hålla tal- och jag bara grymtade.  Försökte hålla ett öga öppet- men Jenny rapporterade glatt halv sju på morgonen att det var inte mycket det ena ögat registrerade. 
Jag förväntar mig att få hålltider av Kanal 9- så jag kan sätta klockan till att Mickey Rourke vinner bästa huvudroll.
Rihanna i lurarna! Umbrella RMX, Don't Stop The Music RMX, Rehab, Disturbia & Live Your Life . 


1 kommentar:

  1. Du är ju så underbar som stannar uppe för alla stora händelser i världen, rymdfärder, fotboll och filmglam. önskar jag hade en gnutta av det där själv, men är så förbannat såsig.

    SvaraRadera