tisdag 17 februari 2009

Fotboll, badboll, insterstellär jättemåne

Har jag blivit laktosintolerant eller glutenallergiker? Har jag börjat binda mängder med vatten runt magen? De senaste tre veckorna har jag märkt en ökning av midjemåttet. Jag går aldrig upp i vikt- har stretat med att försöka bli mindre spinkig hela mitt liv. Så detta är en surprajs för mig. Särskilt då jag går runt och tror att alla mina byxor krympt i tvätten. 
 Jag bränner allt jag äter plus mer därtill- hjärnan är den största brännugnen av energi i kroppen - och MY GODD vad min hjärna går varm hela tiden. 
Nej--så mycket bröd har jag inte ätit, mina vänner. Ja, jag har sänkt en hel del drinkar den senaste tiden- men inte lika mycket som Obelix. Och, nej, jag kommer inte inom en snar framtid krysta ut några barn- det om något är jag 1000 procent säker på- om nu inte den Helige Ande eller en alien varit framme. Labero kan även ha trollat in ett litet skott. Men jag tror ju inte på trollgubbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar