lördag 21 februari 2009

RELAX

Startade dagen med ett träningspass dans plus bastu. Köpte stickor och garn- har stickat för första gången sedan syslöjden på högstadiet. Har tuggat mig igenom räta och aviga med hjälp av en stickningsbok och You Tube-klipp. Stickning ska vara lika meditativt som bakning- har jag fått för mig. Så nu byter jag pinnhål.
Har även investerat i drycker som är bra för bodyn: tranbärssaft, äppelcidervinäger samt olika sorters gröna teer.
Efter en kopp Harmony for Body & Soul: Stomach Smoother och  en mugg RELAX herbal tea står mina ögon ut ur huvudet. 
Inte relaxed direkt. Kan vara stickningen dock som gjort mig helt speedad- det är fruktansvärda mängder brainpower som går in i fokuseringen av att inte glömma av vilka jag precis gjort- räta eller aviga - och hålla mig på två var. 
När Brandon Flowers dök upp i TV-rutan tror jag faktiskt att jag började i fel ände, dvs spegelvände hela stickningen, när jag plockade upp stickskrället igen- tappade koncepten. Min ribbstickade halsduk kommer troligtvis bli den fulaste halsduken stickningsvärlden skådat- men ack så älskad. 
Jag måste även åberopa ett visst handikapp - kör lite vardagsedge med stickorna och garnet- kattfan gör blixtsnabba attacker - då han är 130 år gammal i människoålder räknat (detta räknade mina gäster ut på helgens bålkalas) så prickar han ungefär lika bra som precisionsbombande stridsflygplan under Kuwaitkriget- han kloar mig i låren, på armarna - ibland tuggar han tag i tråden eller fäktas med en sticka. Husdjursglädje.
Ska jag köra en Yogi Tea Choco Aztec Spice eller en Ayurvedic Detox som kvällsanabola?
"Here comes the Antichrist"  
Dagens citat : Hugh Grant i About a Boy när ett barn kommer in i rummet.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar