lördag 28 februari 2009

Morgonen i korthet

Ont i skallen sedan igår. Tittar på en bild på ett pass på nätet. Ser inte ut som mitt pass. Jag ska resa imorgon bitti till the USA och mitt pass håller inte. 
Passmyndigheten har öppet idag - lördag- 9-14. Ringer  farsan, ber om skjuts. 
Ingen kö, kommer fram direkt till en kvinnlig polis. 
Hon säger att mitt pass är biometriskt och ska funka att åka till USA med. Jag går till och med tillbaka till henne en gång till och ber om att få se hur det allra senaste passet ser ut och hur de skiljer sig åt.
I min brain så fick jag kortslutning. Jag heter inte BRainman för inget- sådant här klanteri pysslar jag inte med. Ett riktigt klantarsel var jag från 9 am till 10.30.
Så nu hoppas jag att den fina poliskvinnan har rätt och att jag kommer in i the US of A när jag flyger in till JFK.
Nästan att jag började tro på Jesus där ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar