onsdag 15 april 2009

Blod i skon

Visst kände jag mig lite som Rocky Balboa efter matchen då min vänstra stortå började blöda. Har en gammal kampsportskada som slås upp väldigt lätt. På ett träningsläger sparkade jag rätt in i något hårt- troligtvis en armbåge, stortånageln lossnade. Och nu behöver inte den mycket för att dö och återuppstå om och om igen. Jag tränar ju på mina skills, fotbollsskills hela tiden. Vill vässa vänsterfoten- och tjongade iväg bollen ordentligt igår- och då kände jag det, tån, att nageln lossnade. Det gör jävelusiskt ont. Och varje löpsteg då tån slår i skon där framme slår blixtar upp genom benet. Så fort matchen var klar och vi hade tackat det vinnande laget med räkantecknet, tog jag av mig skorna- helt blodig om tån. Fick låna tejp å tejpa tån så jag kunde gå till bussen. Har så jävla ont idag. Kan knappt gå. Måste nog riva bort nageln och tejpa stenhårt runt. Men då behövs det bedövning. Eller en rak höger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar