onsdag 22 april 2009

Flyguppvisning 17 maj

Min stora kärlek utöver fotboll är JAS 39 Gripen. Vilken maskin. Vilket fantastiskt ljud den gör när den river upp himlen vid en överflygning. Har haft den känslan i kroppen ända sedan höstens flyguppvisning ute på Säve. Det stannade kvar, inte bara i örat, utan i hela kroppen- hur det kändes när planet flög över mig. 
På Combatdagarna för några år sedan när det fanns både plan, helikoptrar, stridsbåtar, minor, militärhundar och ubåtar ute vid Frihamnen- då fick jag känna på JAS 39 Gripen- feelingenför  första gången på nära håll. Inte så nära som ute på Säve men med fler plan.
Cyklade bort till området när en JAS 39 Gripen-formation flyger över mig- jag cyklade så jävla fort för att hinna till invigningen som var just JAS 39 Gripen-show. Men jag fick känna på dundret när de flög över mig, bara mig, där på cykelbanan. Det var magiskt.
Googlade på flyguppvisning och fick fram detta: Såtenäs - flygflottiljens dag 17  maj.
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.
Måste få tag i ett par wheels och köra till Slätta. Ska få mig en JAS 39 Gripen experience- igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar