söndag 12 april 2009

Något nytt varje dag

Igår fick jag för första gången känna på hur det är att inte hitta något att sätta på sig. Har alltid tyckt att sånt velande, särskilt bland brudar är extremt onödigt och påfrestande. Att komma försent för att man inte hittade något att sätta på sig. Vadå liksom. Det är ju bara att dra på sig något. Men nu hittade jag ingen t-shirt tillräckligt snygg och lång för att jag så fort jag satte mig ner inte visade hela röven. 
Jag har alltså gått upp åtta kilo. Vägde mig på Sats imorse. Också en grej som inte hör till vanligheterna. Äger ingen våg och tycker alla brudar som pratar vikt och väger sig stup i kvarten borde ta och läsa en bok istället.
Provade en ny klass imorse- Sats Power Step. Kondition och styrketräning. Det var en hel del koordinationskrävande aerobicsliknande rörelser- jag bara hoppade upp och ner från brädan och viftade på armarna så fort jag inte riktigt hajade vad man skulle göra. Mot slutet var jag så stel av mjölksyra i ben och armar- att jag kunde misstagits för en Pappa Långben. 
Tog bussen till Backa och käkade finfin påsklunch med mamma och pappa. Läste Volvo Lastvagnar på soffan och somnade som en sten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar