torsdag 16 april 2009

Clas Ohlson och metallicleguanen

Det var det finaste på hela dagen. Jag och Zarah tog bussen till Nordstan och köpte varsitt USB-minne. Jag köpte ett på 16 GB och Zarah ett jävligt snyggt på 2 GB. 
Mitt minne såg ut som en tampong. Hennes glänste som metallicleguanen jag såg på väg till Hemköp.
Ja, för det var ju det roligaste som hände idag. Gick till Hemköp för att köpa min microdinner: en fläkt av Italien (vågade och vann, köpte inte falafeln och couscousen igen). Fick targetlock på en valp- en ljusbrun, krullig liten obestämbar valp. Närmade mig kvinnorna som stod runt hunden- matte och två kvinnor till. Mitt i mitt sötnosande säger kvinnan närmast mig: titta på hennes hatt! och pekar på den tredje kvinnan. Jag tittar opp- och där sitter en leguan, på hennes huvud. En skifferblänkande livslevande leguan sitter som klistrad på huvudet!
Jag har inte skrattat så gott sedan jag sist såg lite slapstick.
Kvinnan med leguanhatten gick förbi mig en gång till lite senare på eftermiddagen- när jag och Zarah satt på en uteservering en ljuv halvtimme. Hon stannade till och sa till sin leguan att vinka till tjejerna. Hehe. Metallicleguanen såg lika cool ut nu som då- helt blickstilla- vinkade ej till någon. Noup.

1 kommentar:

  1. Synd att du inte har en bild på leguanhatten. Kan tänka mig att den var snygg.

    /Karin BD

    SvaraRadera