onsdag 29 april 2009

En sista solnedgång över Biskopsgården

Tar en paus. En timmes sitta i soffan med käk och glass och Brenda Leigh Johnson. Himlen färgas orangeröd och turkos. Om jag hasar riktigt långt ner på soffan ser jag bara himlen och några trädkronor- inte gettot, inte kyrkogården och alla döda. 
Om 24 timmar bor jag inte här längre. 
Har några grejer kvar innan det blir natta- kläderna i sopsäckar, märka upp lådor, lite stuff kvar i köket och en sista tvätt i källaren innan det är bye bye this day. 
Det kommer ett fint gäng och hjälper bära imorgon. Charlie, Marcus, Hanna, Fredrik, brorsan, Thomas, Zarah till Bauta. Kanske även Johanna och Forsy. Till Sandarna kommer Mikkis, Johan, Karin Blixt, Sara och kanske Bolinskan- samt några som kör en dubbel: brorsan, Thomas, Marcus, Hanna och kanske även Fredrik. Ser fram emot den fysiska flytten.  Det kommer att bli roligt!
Bara jag orkar in i kaklet nu ikväll. Det lär jag ju göra- känner mig energisk som en liten iller. Eller rättare sagt: envis som ett litet kattaskrälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar