fredag 24 april 2009

Fixar du och fejjar på en fredag

Sitter omringad av lådor, grejer, sopsäckar, cd-skivor. Har slängt, stuvat, packat. Nu sitter jag här helt tovig i huvudet, har skurit sönder tummen på wellpapp, stör mig på den hesa killen i Generation Kill och tanken lubbar iväg åt håll som jag VET bara paralyserar mig.

Om jag hade barn så skulle jag inte sitta här fredag kväll och tycka synd om mig själv- nej då skulle jag vara en bättre människa, som inte bara tänkte på sina egocentriska petitesser, då skulle jag inte ha huvudet uppe i röven hela tiden. Är det inte så alla dessa föräldrar säger, de som tjongat ut några brats, några helvetesungar- och nu torkar snor och uppfostrar. 
Jag undrar också över min masokistiska läggning, när någonting känns riktigt läskigt, så det knyter sig i magen- och jag vet att jag INTE ska ställa frågan, för jag vill INTE veta. Så ställer jag frågan ändå. Är det för att jag VILL må sämre, se sanningen i rövögat eller är det bara för att jag vet att jag  kommer att leta upp all info på nätet, ändå, förr eller senare. Om jag hade ett stort granathål i sidan- skulle jag peta där med en pinne? Troligtvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar