tisdag 21 april 2009

Derby

Bästa ramsan igår var: Hjalmar, Hjalmar Jonsson, Hjalmar Jonsson, Hjalmar Hjalmar Jonsson- med No Limit-melodi.
Blåvitt ville inte lämna arenan efter matchen- spelarna sprang ärevarv ett antal gånger. 
Jag drack två glas rosé dagen till ära. Idag har jag sån inihelvetes träningsvärk från gårdagens 45 min spinning- och kanske lite känningar av vinet. Har egentligen bara ont i axlar och nacke samt huvudvärk- och det är där alkohol brukar sätta sig. Jag tål ingenting. Det är bra det. Billig i drift. Ingen risk att jag blir alkoholist heller. 
Hade en riktigt go lirare bredvid mig igår- han var bred som en ladugårdsvägg samt bra dragen så han snurrade kring sin egen axel- och knödde ut mig från min plats.
Helt plötsligt cirka en kvart in i matchen ser jag i ena ögonvrån att hans axel svänger mot mig igen- och hela huvudet hänger med - biten ska säga något till mig: Hur var det i New York? frågar han mig. 
Jag har aldrig träffat honom förut, vet inte vad han heter eller vilken planet han kommer ifrån. Det enda jag sa var: Jättebra.
Å ingenting mera.
Fattar inte han att det är bättre att säga hej- jag heter si och så istället för en sådan creepy grej- som bara påvisar att han på något vis tagit fram information om mig på nätet. 
I pausen bytte han plats. Men jag såg att han hovrade runt sin egen axel hela kvällen i baren. 
Vidare så kom en annan go lirare fram i baren efter matchen och sa: Du är ju den enda tjejen här. Kan inte du ta med dig några tjejkompisar nästa gång? Vi har ju palmer och sånt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar