tisdag 14 april 2009

Korpenpremiär ikväll

Mitt lag Räkan IF kör säsongens första match ikväll på Heden kl 19.40. Vi möter PuffarGjordaAvHonung. Jag startade laget och är därmed den konstnärlige ledaren. Inte tränare, inte manager utan konstnärlig ledare.
Har fått anmälningar till fullt lag- 11 pers, 7 på plan och 4 på bänken. I år verkar vi ha många backar. Det är alltid bra- vissa säsonger har ingen velat spela försvar- laget har vimlat av mittfältare. 
Vi kör 2-3-1. En forward ensam på topp alltså- och då det inte finns någon offside så kan man stanna kvar uppe vid målvakten hela matchen om man vill. Men så klart - det gör man ju inte- om man måste ner och försvara med hela troppen så får även Zlatan lubba dit. Och ibland får man ju hämta boll ända nere från egen planhalva. Ja, jag är oftast forward. Och vill allra helst ta hand om fasta situationer- älskar att döna in bollen.
I år ska jag jobba med att inte vara överdrivet rädd för att få en tjongboll rätt i fejan. Det gör ju faktiskt inte så himla ont, eller?
Och jag ska satsa på att göra ännu fler snygga grejer på plan. Som tunnlar, klackar och grymma nedtagningar. Och snygga mål så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar