måndag 13 april 2009

Scout

Läste Volvo Lastvagnar på 16-bussen, på väg ut till Maria och på vägen hem. Satt även en stund på hennes altan och läste. Då kom en rödhake på besök, flera gånger om. Den struttade orädd väldigt nära mig- och så sjöng den, på ett lite kuttrigt vis. 
Volvo Lastvagnar är inte lika bra som Doppler. Den är tjötig. Men när jag kom till partiet där Doppler övertalas till att bli scout av von Borring, upptäckte jag att jag är scout. Alltid redo. Vet alltid var utgången finns i händelse av brand. Alltid redo. 
Vidare så lagade jag Marias fjärrkontroll och fixade PC:n. Fjärrkontrollen behövde bara en uppsträckning i batteriluckan- tror att batterierna var åt fel håll. Datorns högtalare funkade inte. Stängde av mickingången till slut efter att ha provat det ena med det tredje- då visade det sig att jag tagit bort drivrutinerna till högtalarna och micken. Öh. Letade runt lite och fick installerat tillbaka det hela. Körde igång ett spel- och vips! Varde ljud!
Gil Grissoms sista CSI, Pay it forward och Fanny Hill- lite blandat. Go natt! 

2 kommentarer:

  1. Håller med, den är inte lika bra som Doppler.
    Håller byxorna?

    SvaraRadera
  2. Byxorna knakar till ibland- men de håller!

    SvaraRadera