onsdag 8 april 2009

Fullmåne

Kom hem halv nio- åkte hemifrån halv nio. Tog båten från Klippan till Eriksberg, när jag lyfte blicken nere vid färjeläget såg jag månen. Den var så vacker. 
Var ända uppe på Gråberget hos Sara en sväng. Fick med mig tre par jeans som hon inte använder längre, för de är för stora. Jag kommer inte i mina här hemma- fruktansvärt tjatigt, enerverande och jag blir fruktansvärt sur av känna mig trängd av byxorna. Jag har aldrig gått upp i vikt tidigare. Har en ämnesomsättning som en leopard och har aldrig kunnat sitta still. Min hjärna går även på helspinn hela tiden. Mirtazapinet har dock lyckats med vad ingen mat lyckats med- jag har fått mera ass, mera lår och en svullen mage som jag innerligt tycker illa om. Mirtazapinets biverkningslista är kort. Ökad aptit, viktökning och vätskeansamling i kroppen. Jag äter lika mycket som jag alltid gjort av både nyttigt och onyttigt. Så medicinen måste ha sänkt ämnesomsättningen eller så är all denna booty-not-so-licousness bara vätska. Det stinker iallafall till. Ordentligt. 
Det är dock väldigt nyttigt att få känna på hur det känns att vilja banta. Och hur svårt det är. Jag hänger på SATS mest hela tiden, men det händer ingenting. 
Muskel, SatsCykel & Core två dagar i sträck, imorgon testar jag Afro. Jaja, nu har jag i allafall byxor som inte gör mig arg.

Var på Familjebostäder idag. Skrev på kontrakt och fick med mig Familjebostäderpärmen. Gott att få bo hos en värd med en pärm.
Imorgon bitti ska jag till Charlie Storm och lägga sång. Har köpt bullar från Steinbrenner & Nürnberg. Charlie kokar kaffe och jag kommer med fikabrödet. 
Sedan väntar källarförrådet. Har laddat med sopsäckar och lagerhandskar. 
På långfredag ska jag till David- och lägga sång. Ska sjunga så det hörs ända bort till Golgata.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar