torsdag 9 april 2009

H2O över huvudet -eller

Det var väl sådär kul nere i källaren. Det luktar mögel, lådorna är fulla av skräp och grejer. Behöver fler sopsäckar och en boombox. Kvällens fångst: en sopsäck med böcker och två sopsäckar kläder till Myrorna, två sopsäckar kläder till brännugnen, två sopsäckar kläder som jag ska tvätta - använda igen eller lägga ner i en låda och spara. Hittade bland annat min I'm Bad-keps och Michael Jackson-tischa från Bad-turnén som tog moonwalken till Eriksberg. I källaren fanns även min rutiga sparkdräkt som jag körde Fidgets första festivalsommar i- plus de rutiga Doc Martens som passade till.
Ger källaren min morgon- och kvällen efter studiosång hos David. 
Ger källaren min lördagmorgon- åker till återvinningsstationen och sedan till Ullevi. 
På söndag får jag börja gå igenom grejer i lägenheten. Bokhyllan, klädskåpen, köket, balkongen, kökshyllan. Fixa bananlådor och flyttlådor i nästa vecka. Ge bort grejer, lämna tillbaka stuff jag lånat. Börja packa ner lägenhetsdel efter lägenhetsdel. 
Allt ska vara färdigt 29 april. Om jag får nyckeln tidigare än så kan jag köra över stuff lite pö om pö. Annars får hela flyttlasset gå den 30. 
Lägenheten ska även städas. Hade ju varit fint att vara fler än jag just nu. Hade varit fint med sällskap. Tror inte jag har någon vän som gillar att rensa. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar