lördag 11 april 2009

Il Magnifico

Den nya arenan är magnifik. Min plats är helt suverän. Levande Sittplats är genidrag. Blåvitt vann med 6-0. Första målet såg jag inte- stod utanför i kö på väg in. Orutinerat. Andra målet la dom när jag var på väg till min plats förbi killarna. Jag blev kramad både i knähöjd, i midjehöjd och i öronhöjd. När det gått 14 minuter av matchen la Blåvitt 3-0. Visste att det skulle bli en grymt fin dag- Gamla Ullevi är knäckande bra. Vi har klacken på ena kortsidan- och på motsatta kortsidan står motståndarklacken- och våningen över, där står vi- bonusklacken. 
Hysén jnr la två nästan identiska mål. Ragnars lobb i slutet av matchen bevittnade jag med bakhuvudet. Jag såg att Stefan Rehn var uppe och manade på killarna när det stod 3-0. När det stod 4-0. När det stod 5-0. Det är rätta takter det! Bara köra på och lägga mera mål! 
Årskortsbaren har spansk feeling, med palmer, ja fikusar, och vin på menyn! OIOIOI! Mina torra matcher är över! De har till och med rosé! Och de har öppet efter matchen. Jag tycker ju så illa om öl och är inte sugen på att dricka nåt innan eller under match. Behövs inte. Kaffe hade jag ju gärna haft att tillgå. 
Arenan kändes som en blandning av arenorna i Porto- där Sverige spelade 2-2 mot Danmark och sa byebye till Italien och den gigantiska arenan där Zlatan klackade in bollen.
Killarna hade även väldigt sweet ramsor- mycket baserat på Astrid Lindgren och andra barnviseförfattare. Klacken har humor när det blåser medvind. Jag hatar när klacken ska hata andra lag. Jag älskar fotboll och jag älskar Blåvitt. Men mest av allt älskar jag FOTBOLL.
Jag hatar inga andra lag,  jag hatar inte andra som älskar fotboll. Jag kallar ingen hora eller fitta. De som slåss på stan fick aldrig vara med i ett lag eller band eller gäng. De älskar inte fotboll. Slår vad om att ifall de skulle gå på dejt- så skulle de ta med sig en kompis. För de vågar inte utan sina knytnävsbuddies.
Enough said.
När vi var på väg från spanska baren på Levande Sittplats- säger Christian: den här dagen kan inte bli bättre. Då kliver Håkan Mild fram från bakom planket. KUNGEN! Han är i sällskap med Sella och Ragnar. Thomas tvångskramar alla tre. De ser lite halvspaka ut, det kan man ju förstå. De har ju bara stretchat å klätt på sig finkostymen medan vi- tio pers i blåvita halsdukar, blivit kanon på öl och tennissiffror. 

1 kommentar: