lördag 18 april 2009

Örnnästet

Tittade till min nya lägenhet igår efter jobbet. Hann med att dansa en sväng på Sats- tror att jag stretchade kasst igen. Har ont i skallen idag- eller mest i nacken.
Lägenheten är som ett örnnäste på kullen. I hörnet av huset. Backen upp är mördande- får hitta alternativa vägar att cykla- iallfall på väg hemåt.
Tjejen som flyttat ut lämnar några grejer till mig- köksattiraljer som en hänganordning ovanför diskhon och benen till barbordet hon haft i hörnet. Behöver bara köpa en bordskiva i trä till benen- och ett par höga stolar - och voila frukosthörnet är klart. 
Köpte ett gäng jättefina trallor av henne - balkongen är kanonfin. Ska fixa ett hängbord och en stol så kan jag dricka kaffe på ballefjongen, äntligen!
Allt utom hallen är vitmålat- finfint, behöver inte göra något med väggarna. Kanske kan måla om en garderob- som hade missfärgade väggar. Och kanske hallen- men det är överkurs.
Behöver fixa rullgardiner eller persienner till fönstrena- solen ligger på som bara den.
Nästa helg ska jag ta ledigt på fredagen från PK- då jag jobbar både idag och imorgon med Melissa Horn-konsert. Då ska jag rensa ut det sista och packa järnet. 
Någon som vill ha en vit IKEA-garderob? Kom och hämta så får du den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar