söndag 19 april 2009

En bänk, ett harem, en eremit och Sven Wollter

Lång dag igår- mötte Melissa Horn och hennes gitarrist på Centralen strax efter ett. Eskorterade dem till Hotel Gothia med taxi Göteborg. Därefter köpte jag catering till logen på Willys. Sedan hade jag en timme på mig innan get in- satte mig utanför Stadsteatern i solen med muffins och kaffe och min bok om Madonna. Ljuvligt- fram tills att jag fick en brutal koffein-och sockerchock. Svor att aldrig mer möla i mig bullar. Sven Wollter med sällskap satte sig på min bänk och jag kunde verkligen inte fokusera på min bok. Hörde bara rösten som jag hört ända bort till köket- Svalan, Katten, Rosen, Dööööööden- fast nu sa rösten Godot, Kristoffer Henriksson, HAREM och ERRRREMIT. 
Melissa Horn var väldigt lättroddad. Hon kör med två ack-gitarrer- dvs inga stärkare, inget trumset, inget kånkande whatsoever. Jag satt mest bara ner i soffan och läste min bok. 
Efter middag ordnade Anna på Stadsteatern att jag fick gå och lägga mig i ett av vilorummen. Försökte verkligen blunda- men allt kaffe och allt socker spände upp ögonen på mig- plus högtalaren som finns i alla rum och som ger skådisarna direktiv om när pjäsen drar igång, cuear in vissa speciella skådisar som bara är med en stund- avbröt alla mina försök att blunda rätt effektivt. Läste istället och det var lika gott det.
Melissa hade en extremt ung publik! Jag hade väntat mig gamla uvar- istället var det 85% tjejer under 20 bast. Och slutsålt. Melissa fick skriva autografer och krama sina fans i en halvtimme efter spelningen. 
Kom inte hem förrän halv två. Trots att artisten tog det lugnt efter spelningen så hängde de kvar i logen fram till kvart i ett ungefär. 
Ikväll kommer jag att komma hem mycket tidigare- Melissa ska med ett tåg halv sju imorgon bitti- så hon lär ju inte hänga kvar efter spelningen. Eller? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar