fredag 6 mars 2009

ART TOUR DÖ SPLENDID!

Lyckades hitta ett ställe vid Union Square strax innan sju där jag fick mig en manikyr för tio dollar! Mitt livs första manikyr! Check.
Hon var supersweet- den lilla kinesen. 
Färgen jag valde hette visst TOUGH LOVE. 
Chipotle-restaurangen där jag köpte förra margaritan till burriton låg precis vid Union Square så jag dundrade in där och frågade ifall jag kunde köpa 5 margaritas to go? Först sa hon att NEJ, det går inte. Hon tänkte till i en röd sekund och sedan sa hon -men vi kan ju ge dig muggar som du kan hälla över dom i... och så fick jag köpa fem. 
Killen som gjorde margaritasarna gjorde 6 st- han räknade fel. Bonusmargaritan hällde jag i min mugg samt liiiiite i de andra. Ytterst lite i de andra känner jag nu.
Det kom 8 pers på art touren! Glidtacklarräkan Nathalie, min väns vän Emma plus hennes tre colombianska konstnärsvänner- Nathalies New York- vän och två svenskar till. Vi åkte ända upp till tionde våningen- och jobbade neråt. Inte förrän på femte våningen dök en bouncer upp och frågade om vi bodde på hotellet. 
Den sura killen stoppade inte någon heller. Vi hade sån röta. Vi hade kontakt med flera av hotellets long-term-guests under walkabouten. En gammel gubbe blev skitsur då han gick rätt in i ett foto- en annan lät oss komma in i lägenheten och kolla läget. 
Sitter i lobbyn omgiven av några oldtimers och värsta technodunket som kommer från våningen under. Tror Chelsea har svartklubb där nere.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar