onsdag 4 mars 2009

Margarita i plastmugg


Är lite på pickalurven - tog en margarita i plastmugg ihop med min kl 18 burrito på Broadway. När jag äter denna burrito tänker jag på Ozzy Osbourne. Han har en faiblesse för burritos. Å detta är min första burrito, ever. 
Det bidde världens längsta promenad idag, igen! Gick uppför 8th Avenue med målet American Natural History Museum- det tog huuur lång tid som helst, men det var så gott, när jag fått upp värmen. Hade dock ingen brådska. Försökte hålla mig på the sunny side of the street- där var det gott. På Slim Shady-sidan fryser man röva av sig. 
Såg bland annat Henke från Frölunda Indians på världens största billboard som gjorde reklam för alla grejer på Madison Square Garden- han var en av fyra Rangers som fick ståta där med nunan. Såg även att Fleetwood Mac ska spela! De spelar i stan 2 dagar efter att jag åkt hem. THE MAC! 
The Soundtrack ska också spela- fast inte på Madison Square Garden- de spelar den 11 och 12 på Manhattan och ute i Williamsburg. Coolt.
Det finns något att titta på i varenda gatukorsning. Hinner ungefär en block, jag släpar inte direkt fötterna efter mig, men jag hinner oftast inte till nästa gatukorsning under gröna vågen utan man får stå och vänta, i varenda korsning tills det blir grönt. Hinner se en massa. Sprang på Martha Stewarts inspelningsstudio det första jag gjorde. 
Väl uppe vid museet köpte jag the City Pass- klockan var redan efter ett så jag tänkte att jag tar museet någon annan dag så jag hinner med allt jag vill se. Satt en stund vid dinosaurierna vid ingången och sedan drog jag neråt igen, mot 72nd street och Strawberry Fields och Dakota. 
Svängde in på 72 och gick nerför Columbus Avenue och bara fortsatte gå där det var soligt. Gick ner till BBRRRHHHHHudson en sväng, då halkade jag på Dr Phils studio! Grymt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar