söndag 8 mars 2009

Saker som fått den här dagen att höjas lite granna 5,6, 7, 8 & 9

5. Fick skjuts från Nathalies loft av hennes vän Fabio, hunden Roger (som jag kallade Walter hela vägen- did not Roger that on Roger kan vi ju säga) och Natta. Fick en grymt fin sightseeingtur ner längs västsidan - genom Chelsea och Meatpacking district samt Lower East Side och sedan crosstown- via Bleecker Street. Det var en Sex & The City Tour på gång- fullt med brudar vid Magnolia Bakery.
6. Stället där jag bor är underbart. Vilket rum jag har. Och hör New York-gatuljud för första gången från där jag sover.  Jon är supersweet.
7. Fick mitt första How U Doin? på väg till Orchard Street från Empire State. Det kändes stabilt.
8. Köpte Barack Obama- mintpastiller i en turistshop längs vägen. Också stabilt.
9. Det har varit 17 grader varm idag- jämfört med de första dagarnas minus! 10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar