tisdag 3 mars 2009

NYPD

Bara en NYPD-bil åker förbi så pirrar det till. Hör ledmotiv, ser män med kampsportsmuskler springa ner för brandtrappor, en massa NYPD-flashbacks. Wunderbar.
Jag älskar att folk kallar en miss. 
- The elevator is over here, miss. 
-Miss you dropped your marbles..
 - Here's your latte, miss.
Det är så mjukt och fint- som engelsmän som kallar en love- eller som i norra England: pet. 
Å new yorkaren är så inihelvete trevlig och glad- trots minusgrader och storm. Som Starbuckskillen alldeles nyss- jag ville ha en large latte-- det finns ju grande och vienti?! Fick en bautastor.
Jag somnade innan Jimmy Fallon hade premiär. Jag försökte verkligen hålla ögonen öppna men icke. Vaknade till runt tre på natten av att Jay Leno gick i repris- hans show såg jag precis innan Fallons. 
Har planerat in alla museer nu- idag American Museum of Natural History-- planetarium och rymdfilm! Imorgon ska jag dra MoMa eller Skyscraper-museum. Så fort det blir lite varmare tar jag en båttur till Long Island- gratis - och man kan ta en pint på färjan.
Ska vänta med Guggenheim till helgen- Kandinsky-rummet renoveras och Kandinsky var huvudskälet till besöket.
The MET blir på fredag- då har det öppet lite längre. Och jag vill ha mer än en hel arbetsdag för att hinna med konsten, egyptiska samlingarna -- det är gigantiskt!
Sen ska jag höfta lite vilken dag jag ska åka upp i Rockefeller eller Empire och se staden uppifrån- alternativt ta en HELI-tour runt staden. Har alltid velat åka helikopter. Ifall jag kan hitta någon som vill åka med mig så tar jag HELI-touren. Eller så tar jag den på kredit och åker själv.
Har blivit bjuden på mexikansk fest på fredag hos Glidtacklarräkan som pluggar här i stan. Glidtacklarräkan är mitt Korplags backprofil-  lika tuff som Glenn Hysén i närkamperna.
Letar efter en första barsväng- kan bli imorgon - ihop med Glidtacklarräkan. Hon hade Brooklyn eller Williamsburg på tapeten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar