onsdag 4 mars 2009

Lillördag i New York

Nu har jag suttit i lobbyn lite för länge. Hälsade på Jims 9-åriga hund som satte sig bredvid min fåtölj och lät mig klappa honom och vispa runt hans öron, länge länge. Jim trodde jag var från Kalifornien. Grymt. A surfergirl.
Det är soligt - skulle helst vilja gå söderöver med solen i ansiktet och se vart jag hamnar, men mitt City Pass bränner i fickan. Har 6 hela dagar kvar och 4 museer att besöka. Nej, ska inte stressa. Listade grejer jag vill göra innan veckan är slut: bla gå över Brooklyn bron, åka till Staten Island (inte Long Island som jag skrev häromdagen!! hihi!), åka upp i Empire State, WTC, ta pedikyr, manikyr och massage i Chinatown, ta turen på hotellet innan fredag- gå på vernissage med en drink i näven? Kolla in alla tio våningars konst. Undrar om någon vill hänga med på det?En margarita i näven och upp med hissen och promenera ner.
Glidtacklarräkan kanske vill? Det är sååå häftigt här.
Jag är inte så mycket för shopping- dvs av kläder. Har köpt tidningar och böcker. Lite sugen på 2nd hand ifall jag springer på något kul- och American Apparel. Annars kan det kvitta. 
Nu ska jag dunka in ett Metro Card och åka till museet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar