måndag 9 mars 2009

KNIT New York och en kattängel

Körde en sen frukost på Starbucks vid Union Square- de har inga bagels kvar på eftermiddagen - tog en banana and choc chip cake- fyfaaan va söt den var. 
Frågade killen bredvid mig ifall han kunde googla fram var KNITbutiken ligger- han hittade inte på sin komputer- men jag hittade affären nu! 14 street 2nd Avenue- nära Union Square. Grymt. De har öppet till åtta. Ska dit och kolla in garn.
Hittade en Sephora vid Union Square och fixade foundation till Sanna och lite Urban Decay till mig. Fick tre presenter då jag blev medlem i Sephora Society. Sweet.
Hittade en thriftshop också- köpte en keps för tio spänn och två halsdukar för 15 var. Kollade böckerna och där fanns en som stack ut för dess rygg var in mot väggen. Kände att den måste jag titta på- vände på den och det var Philip Pullmans The Amber Spyglass-tredje delen av böckerna där alla människor har sin själ i form av ett djur med sig genom livet.
En vän till mig sa nämligen att Sickan nu är en kattängel som sitter på min axel, kittlar mig med sina morrhår och får se New York. Hade tänkt på just dessa böcker- att Sickan var min djursjäl.


NBA folket var lite griniga men till slut fick jag byta kläderna och fick en tjej till att plocka ut fina grejer för samma summa. Ifall jag inte hade fått gå dit idag så hade jag inte sett Walter och gänget! It was meant to be!
Tunnelbana söderöver- en Dunkin - doughnutsurprise, frukt på Essex Market, noodles på Noodle Bar Orchard Street. Kl sex ska jag möta Nathalie för en promenad över Brooklynbron och middag i Williamsburg. 
Ska kolla om jag hinner med en footrub först och KNIT-affären. Footrubben har dock öppet till tolv- så jag kan ta det efter promenaden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar