torsdag 5 mars 2009

Ikväll är det vernissage på Chelsea Hotel

Ska bara lokalisera baren eller restaurangen där man kan ta med sig enormt starka margaritas- om jag inte hittar det så blir det burritostället på Broadway istället. Alla mina gäster ska ha varsin margarita i näven när vi drar upp med hissen till tionde våningen och börjar klättringen nedåt. Hotellet kan ju inte ha något emot det. Det här är ändå stället dit man som Leonard Cohen arla morgon kan ta en dvärg, en björn och fyra damer upp på rummet och ingen lyfter ett ögonbryn ens.

Idag ska jag till MoMa eller bara ta en promenad genom Chinatown- leta upp ett ställe för manikyr och pedikyr, kanske även massage. Vidare vill jag gå förbi New York Library- med lejonen Patience and Fortitude som vaktar varsitt hörn. Platsen för Ghostbusters och The Day After Tomorrow. Hade tänkt lokalisera biblioteket lite tidigare i veckan då det var så benknäckande kallt- tänkte ifall polerna vänder och det blir flera hundra minus så måste jag ta mig till bibblan inför tsunamin och börja bränna böcker. 
Grand Central Station finns där i närheten- också plats för åtskilliga filmer. Chrysler Building kräver en närmare titt på denna Art Deco-spira- och till sist FN-byggnaden längs East River. 
Japp- så fort jag gått ut från hotellet och känt lite mer på vädret så bestämmer jag mig.
Har snart käkat upp min  Starbucksfrukost: Grande Latte, bagel with cream cheese och en apelsinjuice. Jag älskar mitt Starbucks runt hörnet- särskilt en kille där som är så sweet. Jag blir alltid kallad sweetie, baby, miss och annat gulligt. Bara bring it on- törstar efter sådant sweet talk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar