torsdag 5 mars 2009

Kill him with kindness- nah

Riktigt surt idag. Grymt fint ute- spankulerade bort till biblioteket och fotade lejonen, dirigerade vägen till Grand Central Station. Efter att ha fotograferat amerikanska flaggan och blänkande golv och ornamenterade väggar ut igen och plira efter Chrysler Building- kunde se brottstycken av Art Deco wunderbaumen- vidare igen mot FN byggnaden. Gick längs med East River söderöver- började känna att jag hade en match eller två i benen och att jag glömt käka. Vek in mot stan och måttade efter 33rd street och en tunnelbanan som skulle ta mig ner till Chinatown. Då såg jag en lång, smärt man med världens roligaste lugg som han locktångat innan han gick hemifrån. Jag började skugga honom. Han såg ut att släntra fram men jädrar vad fort han gick, fick springa efter som en liten Minnie Mouse för att hinna med. Tappade bort honom på 23 rd street. Ville veta vart han skulle gå. Han måste ha jobbat med mode och han var nog gay. Men luggen den var oslagbar.
Tunnelbanan ner till Chinatown som jag trodde var the place för manikyr och pedikyr-- kom upp på Canal Street och blev helt nervös. Bara äckliga stånd med skräp till salu. Ingen vidare stämning och väldigt nergånget. Tog en lov runt och tunnelbanan bort bort från Canal street. Nu var jag så hungrig och sur- åkte ända upp till 23 rd street och hittade ett finfint ställe där jag tog mig en soppa, bagel och juice. 
När jag väl kom till hotellet igen för en utandning- så ser jag att den sura killen jobbar i repan. Fan. Alla de andra är trevliga och fina- han är bara otrevlig och lär ge mig trubbel lite senare. Orkade inte ens försöka kill him with kindness. Killen borde jobba med border control istället. Han måste ju bara vara jävligt bitter på något. Säkert en musikkarriär som inte gått så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar