onsdag 11 mars 2009

New York på TV:n

Väl hemma igen- BLÄ - tittar jag på TV. Så mycket serier från New York. Försöker känna igen varenda jävla liten parkbänk som de sitter och gnuggar på. lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
Fick spel på transferbussen ut till Fokkerplanet som skulle flyga hem mig till Göteborg. Hörde bara brölande svennebananer - ett gäng väldigt bakfulla rakade killar med snebränna och väldigt högljudda businessfjantar med alla sorters dialekter och safaris och Azerbadjan att bröla om.
Pappa hämtade mig på Landvetter - jag hälsade glatt på knarkhunden men den ville inte hälsa på mig mer än med en svansviftning.
Kom in genom dörren och Sickans alla leksaker låg i hallen och hans matskål i köket. Pallar inte faktumet att jag inte kunde finnas där när han dog- att vara med honom när han antagligen var rädd, som han alltid är när man åker till Blå Stjärnan. Ville vara där med honom och ha hans huvud i min hand när han somnade in.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar